Co nowego w modzie dziecięcej?

Jeszcze kilkanaście, czy też kilkadziesiąt lat temu ubieranie dzieci było bardzo proste i klucz był jeden, a konkretnie klucz funkcjonalności. Dziecko miało być ubrane schludnie, miało być zabezpieczone przed chorobami. Nie da się ukryć tego, że większość z nas w dzieciństwie chodziła w ubraniach z drugiej ręki, czy to po kuzynach, czy po innych członkach rodzin i jednocześnie nikomu to nie przeszkadzało i było uważane za naturalne. Jednak moda się zmieniła i producenci wyczuli niszę i zaczęli tworzyć kampanie reklamowe sprofilowane pod młodego użytkownika. Sprawdź najnowsze trendy w modzie dziecięcej!

Jak wygląda moda dziecięca w dzisiejszych czasach?

Moda dziecięca w zasadzie nie odbiega od tej, która panuje wśród trendów dla dorosłych. Jasne, nie tworzy się niektórych ubrań z powodów wiekowych, czyli bluzek z dużym dekoltem czy też pewnych rodzajów bielizny, które swoje przeznaczenie mają dla osób dorosłych. Zazwyczaj ubrania dla dzieci w wieku do 10 lat producenci starają się tworzyć z aplikacjami, kolorowymi rysunkami będące nierzadko inspiracjami ich ulubionych bajek. Pewne trendy zostają więc nienaruszane, jednak w przypadku dzieci powyżej 10 roku życia, twórcy ubrań starają się przyswoić rodzicom wzór dziecka, które powinno mieć w swojej szafie ubrania przypominające krojem te, które są stosowane przez dorosłych typu spodnie w kratkę, dla chłopców promuje się kurtki o stonowanych kolorach, z coraz mniejszą liczbą aplikacji.

Również wyraźnie zauważalny jest trend coraz częstszego dopasowania ubrań pod kątem określonej pory roku, ale nie chodzi nam o rodzaj ubrań, bo jasne, że zimą i późną jesienią zaczynamy nosi ocieplane ubrania, ale o ich barwy. Wiosna to okres gdzie rozkwitają kwiaty i widać to też w ubraniach markowych ubrań, które zazwyczaj tworzą w kolorowych barwach, dzięki którym mają być dopasowane do odpowiedniej pory roku. Lato to okres, który charakteryzuje pełnia słońca i takie ubrania są tworzone w jasnych kolorach mające wyrażać pogodny nastrój. Zimą natomiast producenci przygotowują kolekcje w jasnych barwach przejawiające się w chłodzie za oknem.

W przypadku ubrań dla dziewczynek wyraźny jest trend coraz to poważniejszego ich traktowania. Gołym okiem widać, że małe dziewczynki coraz częściej chcą być tak jak dorosłe kobiety i też projektanci starają się to wykorzystywać poprzez wykorzystywanie dzieci do kolekcji jako modele. Mama, która zobaczy określoną kolekcję jest nierzadko postawiona przed ścianą i zmuszana do tego, by kupić jakieś ubranie swojej córeczce.

Jeżeli chodzi o obuwie, to również jest to widoczne. Dla chłopców coraz częściej przeznaczane są sportowe buty, które mają idealnie współgrać z dobrze skrojonymi spodniami oraz górną częścią ubrań. W przypadku dziewczynek również pojawiają się coraz częściej sportowe buty, jednakże wynika to ze stylu, który jest promowany przez ich idoli, a bywają to muzycy czy inni twórcy, którzy swoje stylizacje i zachowanie dopasowują do swoich odbiorców przy czym oni właśnie chcą się tak ubierać jak swoi idole. Tak właśnie wygląda przesunięcie akcentów dla pewnej części dziewczynek.

Przenosząc się bardziej na polskie poletko, to weźmy pod uwagę jedną rzecz, że większości polskich rodzin nie stać na kolekcje oferowane przez producentów ubrań, a w okresie pandemii koronawirusa coraz częstszą opcją będą second handy, które rodzice będą wybierać ze względów finansowych. W naszym kraju jeszcze jest zakorzeniony system, gdzie dzieci są ubierani względem gustu rodziców, a nie ich samych. Jednak sam trend przeniesienia odpowiedzialności na dziecko jest zauważalny.

Artykuł powstał we współpracy z Parys Style